RECORDEU NOMÉS ES PODEN CAÇAR DOTZE TÓRTORES PER CAÇADOR I DIA

dijous, 16 d’octubre del 2008

La primera de la temporada

Abans de tot, em sap greu però he recomençat el blog una mica tard, pot ser per falta de temps, pot ser una mica per mandra, no ho sé ben be, però la qüestió és que ara m'he decidit a tornar-hi i intentaré ser el més constant possible, explicant les anècdotes, els esdeveniments i tot el que tingui relació amb la cacera a Castelló, vist des de la perspectiva de la meva colla i meva, així que comencem:
La mitja veda per nosaltres ha sigut bastant dolenta, per dir més, jo només vaig sortir el primer dia i no vaig tirar ni un sol tret, després vam començar el senglar, tampoc hi he anat gaire, però la cosa va anar una mica millor, però no gaire, però ara ha començat l'obertura general, la que realment m'agrada, no tinc fotos de la primera jornada perquè em vaig oblidar la càmera, va anar força bé, vam veure molta fauna, vam caminar molt i vam passar molta calor, a veure si la propera sortida si puc fer alguna foto.
Però ara arribem al dimecres, jo treballo, hi ha massa bonança pel meu gust, i després de treballar, vaig cap a dinar i a l'hora de fer el cafè (que jo no en faig, doncs no m'agrada el cafè), sóna el telèfon i és en Jesús que em demana ajuda, no falla, dia de cacera, surt sol, daina al canto, ja comença com l'any passat, però amb la particularitat que nosaltres, no considerem que una cacera sigui seriosa si no comporta un esforç important, i per no fallar a la tradició, en aquest cas, la daina estava aproximadament a uns 600 o 700m del camí més proper on poder arribar amb el cotxe, i és clar quan has d'arrossegar un animal de 90 Kg, mort per prats i terrossos, acabes trinxat, però al mateix temps satisfet, tarda complerta, ara ja està, carregada i a punt per escorxar i fer parts, això és la cacera, veure la presa, atansar-s'hi, abatre-la (si hi ha sort), arrossegar-la o carregar-la (depèn de si és major o menor) i deixar-la a punt pel consum.
Veieu aquí el triumfador de la jornada, segur que aquesta només serà la primera d'una colla que vindan.

3 comentaris:

Arale Norimaki ha dit...

comença la cacera, recomences el bloc... quina feinada!!!

Marc. ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Marc. ha dit...

Tots a la Fira de Sant Silvestre de Figueres, Castell de Sant Ferran, 13-14 de Juny.